söndag 25 april 2010

2 nights, on bed and breakfast, later

I torsdags var det äntligen dags att ta pick och pack och flytta ut. Vi startade vår resa till Dublin med 2 väskor var men de hade klonat sig och vi kom knappt med i taxin efter bagageinstoppningen. Inga tårar fälldes då vi äntligen, efter MÅNGA om och men, körde iväg mot vårt bed and breakfast i Glasnevin. Namnet var Botanic view och det var inte helt fel namngett. Botanic garden ligger precis intill. Det var ett riktigt mysigt och trevligt bed and breakfast som jag helt klart rekommenderar. För alla som funderar på att åka till Dublin; billigt och bra! För första gången på 2 månader fick vi sova i en dubbelsäng. Jag tror inte att man kan förstå hur lyckliga vi var. Vi spenderade hela resterande delen av kvällen i vårt nyfunna paradis.
Vi spenderade 2 nätter på Botanic view innan dagen för flytten hade kommit.

Vi startade dagen med utcheckning 10.30, sen taxi hem till Sara som fick äran att lagra våra ting över dagen. Tillsammans med Sara och Julie åkte vi sedan och shoppade till Andreas förskräckelse. Massa med butiker och massa med shopping. Vi hade nämligen dagen innan fått vår första lön och den måste ju spenderas :)
Listan var lång och jag ska skippa att rabbla upp dem. Blev i alla fall en blandning av arbetskläder och något för utekvällar. Jag kunde helt klart shoppat mer men jag har en distinkt känsla av att Andreas då hade blivit suicide-benägen.
Efter en hård dag av shoppande så kunde vi äntligen vid 18.00 flytta in i vår lägenhet. Vi möttes av våra nuvarande rumskamrater i dörren.
De är så otroligt trevliga! Jag tycker så mycket om dem.

Lite senare på kvällen var det dags för middag hemma hos Julie som sedan följdes av en tripp ned på stan. Jag kände på en gång att jag definitivt inte komma sakna att bo där. Usch... Bajs på gatorna och knackers i alla hörn och kanter.
Nej, nu är det dags att se lite natur och fågelkvitter.
Vi mötte i alla fall upp killarna från jobbet och försökte vårt bästa att vara aktiva och trevliga. Kl 01.00 gav vi upp. Utmattningen fann kapp oss och vi tog en riktigt skum taxi hem.
Hem till vårt nya rum och dubbelsängen. (självklart är det inte samma som på Botanic view men denna är nästan skönare.)

Idag är det söndag. Försöker göra mig mentalt förberedd inför jobbet imorgon. Det kommer med all sannolikhet bli en riktigt rolig vecka men massa nya och befintliga möjligheter. Tror faktiskt detta jobbet är ett av få som verkligen fått mig att längta TILL jobbet istället för IFRÅN jobbet. Det sistnämnda har faktiskt många lyckats med.
God natt världen! KICK ASS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar